emmalight

Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Idag är idag, imorgon är imorgon!

Av Emma - 17 juli 2014 11:52

Hej och hå

 

Tänka sig alltså ... jag skaffade mig en blogg (igen) till slut iaf. Var många år sedan som jag bloggade

men under den perioden så hade jag ingen som helst sjukdomsinsikt, utan skrev helt öppet om all min

problemantik ... Uppskattades inte av alla, men sånt där rinner bara av mig. Och jag fortsatte med mitt självskadebeteende varje dag. 

Men en sak hände år 2009 ... Jag fick krafter nog att söka hjälp.

 

Så jag kan vara stolt och medge att jag inte skurit mig eller överdoserat (ville begå självmord) sen 2009
Så många ggr som jag varit på psykiatrisk avd eller IVA har jag ingen aning om . Men min läkare brukade jämt skämta om att jag har klippkort till psyk

Jag var nyligen inlagd på avd i 3 1/2 vecka ... Blev utskriven den 16 juni. De bytte ut mitt antidepressiva till ett annat. För den jag hade innan hjälpte fan inte ett skit. Så då fick jag testa en ny. Och vet ni vet, jag ser ljuset i slutet av tunneln. Såhär harmonisk och lugn har inte varit på många år. Det var som om den öppnade nya dörrar för mig, och jag trivs där jag är idag. Om någon hade frågat mig för 3år sen till exempel hur jag kommer att må, och få veta att jag kommer må oerhört bra; ja ... då skulle jag börjat skratta och undrat om personen ifråga fått sig några slag mot huvudet. Men jaja, här står jag och mår bra   

 

Dessutom, på tal om annat så sov jag inte en blund inatt ... That´s so useal för mig! Men se, än sitter jag upp och har inte svimmat *ler*

Nu ska jag smita från datorn och bara ta det lilla lugna  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 14:29

        Syrran Ida kom igår, med lilla Charlie <3 Underbar liten kille <3   Nu är det lite mer än en vecka sedan mamma flyttade till sitt radhus :) Jättemysigt är det     Jag skulle egentlligen åka hem idag, men gör det imorg...

Av Emma - 3 augusti 2014 14:48

Vilket kaos det har varit med flytten alltså ... Flyttkillarna verkade ju ha noll koll när det kom till att flytta möbler, och de sket i att lägga kartongerna osv dit de skulle vara ... och, det värsta av allt ..... De tog 12 hela timmar på sig med 2...

Av Emma - 31 juli 2014 11:24


    Ätit god glass i sommarvärmen :)   Har även hjälpt mamma att packa litegrann, för idag kl 15 skriver hon på sitt kontrakt och får nycklarna till sitt egna radhus   Efter det ska några vänner till henne skjutsa upp lite grejjer, men det r...

Av Emma - 30 juli 2014 20:07

Ska nog glo på Morden i Midsummer kl 21 tillsammans med mamma.  Vilken nörd jag har blivit ;)   Druckit rosé ikväll, och snackat massor med mamma och Michel Kollat på nyheter ...

Av Emma - 30 juli 2014 19:07


    Druckit 2 glas med mousserande rosé-vin med mamma och Michel på baksidan :) Supergott Egentligen är jag inte så förtjust i rosé, men när det är mousserande så är det väldigt gott :)   Nu gick jag in, så ska spela lite på datorn nu tror...

Skapa flashcards