emmalight

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Party-life

Av Emma - 22 juli 2014 11:51

 

 

Denna bild är från mammas 60 års-fest. Var en riktigt trevlig dag/kväll/natt

Jag är rädd för framtiden .... Den dagen då min mamma inte finns längre. Är rädd för hur jag själv ska överleva den sorgen, i mitt hjärta och min själ   Min mamma är mitt liv liksom ... Då kanske ni tycker att jag som 32 åring borde klara av den biten; men det gör jag inte. Hon är den som alltid varit ljuset i mitt liv, hon har hjälpt mig att bli en bättre människa. Och hon har styrt mig iväg från ett destruktivt liv. Utan henne så hade jag nog varit död och begraven nu. Älskar verkligen min mamma   

 
 
Ann-Eli

Ann-Eli

22 juli 2014 12:03

Så är det nog för alla. Känner samma sak. Livrädd för den dagen mamma dör. Livrädd för den dagen pappa dör. Det är en allmänt återkommande vånda som verkligen är hemsk. Man får hoppas och tro att ens föräldrar får leva länge till utan sjukdomar på ålderns höst. Mina föräldrar är ju mycket äldre än 60. De är 72 och 71 nu... pappa har dessutom haft cancer två gånger och man kan inte undå att oroa sig för att den ska komma tillbaka. Man vill att alla ska leva för evigt, men vi ska alla dö en dag, vare sig vi vill det eller inte. Kram!

http://annelielizabeth.blogg.se/?tmp=381719

 
Ingen bild

jesus älskar dig

22 juli 2014 13:30

Utökad och modifierad form av http://en.wikipedia.org/wiki/Sati_(practice) när din mor går vidare till kristi kärlek? så att du tar med dig hela familien in i himlen så ni kan möta kristi kärlek.

 
mary

mary

22 juli 2014 14:14

tror man känner så oavsett ålder, speciellt när man har ett sånt band som ni har.
Sen är det väldigt lätt att oroa sig för framtiden för man har ju ingen aning om vad den innehåller. Man får försöka vara i nuet mer och ta det som det kommer, för kommer gör den ju

http://janemary.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 10 augusti 2014 14:29

        Syrran Ida kom igår, med lilla Charlie <3 Underbar liten kille <3   Nu är det lite mer än en vecka sedan mamma flyttade till sitt radhus :) Jättemysigt är det     Jag skulle egentlligen åka hem idag, men gör det imorg...

Av Emma - 3 augusti 2014 14:48

Vilket kaos det har varit med flytten alltså ... Flyttkillarna verkade ju ha noll koll när det kom till att flytta möbler, och de sket i att lägga kartongerna osv dit de skulle vara ... och, det värsta av allt ..... De tog 12 hela timmar på sig med 2...

Av Emma - 31 juli 2014 11:24


    Ätit god glass i sommarvärmen :)   Har även hjälpt mamma att packa litegrann, för idag kl 15 skriver hon på sitt kontrakt och får nycklarna till sitt egna radhus   Efter det ska några vänner till henne skjutsa upp lite grejjer, men det r...

Av Emma - 30 juli 2014 20:07

Ska nog glo på Morden i Midsummer kl 21 tillsammans med mamma.  Vilken nörd jag har blivit ;)   Druckit rosé ikväll, och snackat massor med mamma och Michel Kollat på nyheter ...

Av Emma - 30 juli 2014 19:07


    Druckit 2 glas med mousserande rosé-vin med mamma och Michel på baksidan :) Supergott Egentligen är jag inte så förtjust i rosé, men när det är mousserande så är det väldigt gott :)   Nu gick jag in, så ska spela lite på datorn nu tror...

Skapa flashcards